"Dan sungguh Allah telah menurunkan kepada kamu di dalam Al-Quran bahawa apabila kamu mendengar ayat-ayat Allah diingkari dan diperolok-olokkan (oleh orang-orang kafir), maka janganlah kamu duduk beserta mereka, sehingga mereka memasuki pembicaraan yang lain. Kerana sesungguhnya (kalau kamu berbuat demikian), tentulah kamu serupa dengan mereka. Sesungguhnya Allah akan mengumpulkan orang-orang munafik dan orang-orang kafir di dalam jahannam." [Surah an Nisaa’: 140]

Ahad, Oktober 26, 2008

Kerja Bodoh PR : Boikot Utusan Malaysia

Entah kenapa aku tengok sekarang ni Pakatan Rakyat sudah semakin mabuk. Mungkin disebabkan mereka dimabukkan oleh kuasa dan kedudukan yang mereka miliki. Agaknya dah semakin tak sedar diri mereka ini bila merasakan bahawa mereka memiliki ramai pengikut fanatik yang sanggup jadi pak turut walaupun tak tahu hujung pangkal sesuatu perkara.

Bila PR mula boikot Utusan Malaysia, perkataan yang terlintas di kepala aku untuk mereka ini adalah biol, bongok, tak sedar diri, munafik, bangang dan bengong. Tidak ketinggalan adalah BODOH! Paling menyakitkan hati aku bila PAS ikut sama jadi pak turut walaupun yang sebenarnya sakit hati sangat-sangat pada Utusan ni adalah puak-puak DAP yang ayam laganya dihentam teruk akhbar perdana tersebut.

Andainya mereka katakan Utusan Malaysia yang banyak menghentam mereka itu adalah akhbar milik BN, tidakkah mereka sedar akan akhbar-akhbar milik mereka sendiri yang banyak menghentam kerajaan walaupun kerajaan buat benda baik? Itu belum dikira dengan cerita palsu yang sengaja diada-adakan dan fitnah umpat keji yang dijadikan nyawa akhbar milik puak-puak PR.

Belum lagi memerintah Malaysia pun dah berlagak macam negara ni PR yang punya. Kalau dah memerintah, tentu semua yang dilihat berkaitan dengan BN akan diharamkan. Apatah lagi Utusan Malaysia yang akan diharamkan terlebih dahulu oleh si dungu dalam PR yang takut kejahatannya dibocorkan.

Selama ini Harakah, Sahsiah, Suara Keadilan dan macam-macam lagi akhbar serta laman web milik PR telah menyiarkan banyak cerita palsu dan fitnah terhadap kerajaan. Adakah pemimpin PR yang tolol ini tahu apa yang kerajaan boleh buat? Tak tahu? Memanglah tak tahu kerana mereka tidak ada otak untuk berfikir. Cakap pun tak guna otak. Kerajaan berkuasa untuk membatalkan permit dan mengharamkan sebarang siaran bercetak atau di dalam laman web. Tetapi adakah kerajaan buat begitu? Tidak, kan?

Memang suara PR banyak membuat cerita palsu berbanding cerita benar kerana banyak sumber dalaman parti terutama PAS yang menyampaikan berita kepada aku. Tetapi PR beruntung kerana sebahagian besar penyokong PR adalah orang yang 'patuh' kepada cakap-cakap pemimpin pujaan hatinya. Apa sahaja yang pemimpin PR cakap, semua pengikutnya menyokong dan percaya tanpa banyak soal.

Seorang rakan yang sejak dulu aktif dengan politik dan bergiat aktif bersama PKR memberitahu aku bahawa dia kini bagaikan 'terbakar dek api neraka' bila bersama PKR. Banyak keburukan yang dilihatnya dan membuatkannya sedar akan betapa tidak adilnya PKR terhadap harapan rakyat. Bila semakin banyak keburukan yang dilihatnya maka dia mahu meninggalkan PKR dan kembali bersama kami iaitu rakan-rakan lamanya di dalam PAS. Tetapi bagaimana dia mahu kembali bila kami sendiri pun pening-pening lalat dengan gelagat orang-orang PAS yang kini dah tak berapa Islam walaupun mengaku lebih Islam berbanding orang lain.

Diharapkan pemimpin PR lebih cerdik di masa depan dan lebih memikirkan rakyat yang memerlukan bantuan mereka. Janganlah difikirkan diri sendiri sahaja. Kalau dah buat salah tu, mengaku sajalah. Jangan nak berdolak-dalik atau nak buat kerja bodoh lagi. Kalau pemimpin PR sibuk boikot Utusan Malaysia, jangan sampai kerajaan boikot media PR dengan cara mengharam atau membatalkan permit.

Pemimpin PR, tolonglah cerdik sikit. Sikit pun tak apa...

P/S : Aku baca semua akhbar kecuali yang berbahasa Cina dan Tamil. Tapi media PKR aku tak minat...

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Followers

Parti Islam Se-Malaysia

Parti Islam Se-Malaysia

Islam Teras Perjuangan

Islam Teras Perjuangan

  ©Template by Dicas Blogger.