"Dan sungguh Allah telah menurunkan kepada kamu di dalam Al-Quran bahawa apabila kamu mendengar ayat-ayat Allah diingkari dan diperolok-olokkan (oleh orang-orang kafir), maka janganlah kamu duduk beserta mereka, sehingga mereka memasuki pembicaraan yang lain. Kerana sesungguhnya (kalau kamu berbuat demikian), tentulah kamu serupa dengan mereka. Sesungguhnya Allah akan mengumpulkan orang-orang munafik dan orang-orang kafir di dalam jahannam." [Surah an Nisaa’: 140]

Khamis, Februari 05, 2009

Pindah Ke Tempat Baru!

Sudah 5 hari saya menghirup udara baru di sini setelah berpindah dari desa ke kota untuk beralih kerja. Meninggalkan udara nyaman desa di Kelantan dan menyedut udara penuh karbon monoksida di Damansara ini memang memeningkan kepala.

Saya mula cuba membiasakan diri dengan suasana dan jalan-jalan di kota ini. Jika di Kelantan, jalanraya taklah sesak sangat kecuali pada masa-masa cuti, tapi di sini selalu sesak. Masih cuba membiasakan diri di tempat kerja baru, terasa janggal dan lemas.

Jika di Kelantan, saudara-mara sentiasa berdekatan, di sini saudara-mara yang ada pun semuanya jauh. Nak pergi ke sana pun perlu menghadapi jalan yang jauh dan sesak.

Di Kelantan, kita bertemu dan bersahabat dengan orang-orang Cina yang bercakap bahasa yang sama iaitu dialek Kelantan. Tapi di sini, Cina bercakap bahasa Melayu pelat yang selalunya susah kita nak faham. Mahu tak mahu, kita perlu 'speaking' supaya sama-sama boleh faham. Nak bersahabat, jauh sekali. Mereka lebih suka berkawan sesama bangsa mereka sahaja. Agaknya begitu juga kita di sini.

Dah 4 hari sibuk masuk rumah baru, memindahkan barang-barang dari rumah sewa isteri saya, dan membeli perabut baru. Beli barang elektrik pun dah hampir RM2,000.00 yang habis. Sekarang saya dah boleh mula buka internet dan menghadap blog ini lagi.

Alhamdulillah, liputan Celcom Broadband di sini memang baik walaupun selalu juga perkhidmatannya terganggu. Jika di Kelantan, internet memang perlahan hinggakan nak kemaskini blog atau layari internet pun rasa terseksa. Buat hilang semangat saja.

Beginilah Celcom Broadband masa aku di Kelantan

Di sini ada liputan 3G. Tapi saya cuma melanggan Celcom Broadband bagi kelajuan 384kbps. Cukuplah untuk layari internet dan kemaskini blog ini.

Ini di Seksyen 4 Kota Damansara. Tak laju, tapi ok...

Tapi jika namanya Celcom Broadband, dah tentulah ia tetap tak sempurna terutamanya bila selalu terganggu dan kelajuannya kadang-kadang naik, kadang-kadang turun. Itulah Celcom Broadband, kan? Ada wireless broadband yang lebih baik?

Kadang-kadang jadi macam ni...

Setelah meninggalkan Kelantan, nampaknya saya belum tahu di mana arah saya untuk bersama PAS. Entah di mana cawangan terhampir di Damansara ini. Jika ada banyak masa dan tak terikat sangat dengan kerja, bolehlah saya ke ibu pejabat PAS Pusat. Mungkin belum sampai masanya dalam sebulan-dua ini.

Walau apapun, saya akan teruskan blog ini untuk menyuarakan perjuangan Islam yang sebenar selaras dengan Islam dan perlembagaan parti. Dan saya akan terus menegur dan menghentam kepimpinan dan penyokong PAS yang merosakkan nama agama dan parti. Saya cuma menegur parti saya sahaja. Parti orang, biarlah orang lain yang tegur.

Tak lupa juga kepada BPN yang terus berjuang untuk agama, bangsa dan negara tanpa mengira pegangan politik. Moga terus maju jaya.

3 comments:

mimpi916 7 Februari 2009 2:14 PTG  

Salam kawan..

Selamat bekerja di tempat baru

semoga di murahkan rezeki disana.

Wassalam..

aljibra 13 Februari 2009 2:15 PG  

salam kawan.

saya juga asal dari kelantan, tapi berkerja di negeri melaka .

semoga anda dapat teruskan perjuangan ugama islam yang suci ini, dan saling teguh menegur antara satu sama lain.

Panglima Perang Cyber 16 Mac 2009 10:37 PG  

cantik template blog saudara.

ia menggambarkan peribadi tuan blognya.

moga terus berkarya demi agama bangsa dan negara.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Followers

Parti Islam Se-Malaysia

Parti Islam Se-Malaysia

Islam Teras Perjuangan

Islam Teras Perjuangan

  ©Template by Dicas Blogger.