"Dan sungguh Allah telah menurunkan kepada kamu di dalam Al-Quran bahawa apabila kamu mendengar ayat-ayat Allah diingkari dan diperolok-olokkan (oleh orang-orang kafir), maka janganlah kamu duduk beserta mereka, sehingga mereka memasuki pembicaraan yang lain. Kerana sesungguhnya (kalau kamu berbuat demikian), tentulah kamu serupa dengan mereka. Sesungguhnya Allah akan mengumpulkan orang-orang munafik dan orang-orang kafir di dalam jahannam." [Surah an Nisaa’: 140]

Khamis, Oktober 30, 2008

Menarik Dan Seronok Dibaca...

Dalam melayari dunia blog politik, ada yang baik dan ada yang tidak baik. Sama ada dari segi memberikan info sebenar atau bias kepada parti sokongannya tanpa mengira baik buruknya.

Buat masa ini saya mempunyai 2 pilihan blog yang menarik untuk dibaca kerana neutral dan berpandukan fakta, tidak seperti blog saya ini yang tak setanding dengan blog mereka. Saya hanya menulis mengikut apa yang saya tahu dan alami serta melalui pemerhatian setiap hari.

PILIHAN ANDA

Header ni yang diguna oleh blog PILIHAN ANDA. Bijak juga...

Blog ini amat menarik perhatian saya kerana selalu meletakkan komik atau kartun di setiap artikelnya. Selalunya kartun yang diletakkan memang melucukan dan menjadi satira kepada isu semasa dan topik yang dibincangkan.

Bagi saya blog ini adalah neutral dan sebenarnya tidaklah bias kepada kepartian tetapi merupakan suara dari seorang insan yang beragama Islam dan berbangsa Melayu. Jika ada yang tidak bersetuju dengan kenyataan saya ini, apa kata anda bersetuju bahawa setiap orang layak untuk berbicara selagi tidak menggugat keamanan dan keharmonian negara.


RAKYAT MALAYSIA


Juga sebuah blog yang bagus untuk dibaca. Lihatlah pula latar belakang blogger ini. Bukan sebarangan. Saya paparkan di sini untuk anda :

BEKAS pensyarah & wartawan, pengarang berita serta pengarang akhbar & tv sepenuh masa. Pernah bekerja di Berita Harian, Harian Metro, Harian Watan, ntv7 & rtm. Menang anugerah Kajai 1983 dan Anugerah Karya Bangsa Kementerian Kebudayaan, Belia dan Sukan 1984. Sejak 1998 bekerja sendiri & masih menyelidik serta menulis sepenuh masa. Menghasilkan beberapa buku. Lahir 14 Oktober 1954 di Pasir Puteh, Kelantan. Membesar dan bersekolah rendah dan menengah di Besut, Terengganu. Lulusan sains politik Universiti Sains Malaysia (USM). Menetap di Selangor.



Layarilah blog tersebut. Klik pada gambar untuk link ke sana. Selamat belayar di alam siber...

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Followers

Parti Islam Se-Malaysia

Parti Islam Se-Malaysia

Islam Teras Perjuangan

Islam Teras Perjuangan

  ©Template by Dicas Blogger.