"Dan sungguh Allah telah menurunkan kepada kamu di dalam Al-Quran bahawa apabila kamu mendengar ayat-ayat Allah diingkari dan diperolok-olokkan (oleh orang-orang kafir), maka janganlah kamu duduk beserta mereka, sehingga mereka memasuki pembicaraan yang lain. Kerana sesungguhnya (kalau kamu berbuat demikian), tentulah kamu serupa dengan mereka. Sesungguhnya Allah akan mengumpulkan orang-orang munafik dan orang-orang kafir di dalam jahannam." [Surah an Nisaa’: 140]

Ahad, Ogos 24, 2008

Anwar & Sumpah : Sekarang Dah Jadi Sesumpah!


Sumpahlah sampai 50 kali pun saya tidak peduli.

Dok heboh pasal sumpah. Cabar saya nak sumpah itu sumpah ini. Nak sumpah apa? Saya sudah kata pada mereka, saya boleh bersumpah dengan bimbingan para ulama. Tapi rakan-rakan nasihatkan supaya saya tidak berbuat demikian. Ulama dari luar negara hantar surat berjela-jela menasihatkan saya, 'Anwar, jangan sesekali lakukannya (bersumpah), jangan persendakan agama.'

Saya bimbang sumpah saya itu akan dimanipulasikan oleh pihak tertentu.

Kata-kata 'hikmat' Dato Seri Anwar Ibrahim bila diminta bersumpah bagi membuktikan beliau tidak meliwat bekas Pembantu Peribadinya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Apa susahnya bersumpah? Buktikan anda tidak bersalah. Berbulan-bulan ke sana ke sini berceramah dan mencanangkan bahawa beliau mangsa konspirasi. Tapi nak bersumpah sekadar 10 minit pun tak nak.

Dato Seri memang buat ke? Kalau tak nak mengaku, memang betul la tu...

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Followers

Parti Islam Se-Malaysia

Parti Islam Se-Malaysia

Islam Teras Perjuangan

Islam Teras Perjuangan

  ©Template by Dicas Blogger.