"Dan sungguh Allah telah menurunkan kepada kamu di dalam Al-Quran bahawa apabila kamu mendengar ayat-ayat Allah diingkari dan diperolok-olokkan (oleh orang-orang kafir), maka janganlah kamu duduk beserta mereka, sehingga mereka memasuki pembicaraan yang lain. Kerana sesungguhnya (kalau kamu berbuat demikian), tentulah kamu serupa dengan mereka. Sesungguhnya Allah akan mengumpulkan orang-orang munafik dan orang-orang kafir di dalam jahannam." [Surah an Nisaa’: 140]

Isnin, Ogos 25, 2008

Anwar PM 16 September 2008?

Anwar nak jadi PM Malaysia ke-6 pada 16 September ni. Selepas menang pilihanraya Permatang Pauh pada 26 Ogos 2008, katanya ramai ahli parlimen dari BN akan melompat masuk PKR.

Jika memang benar dakwaan itu, terbuktilah bahawa Anwar memang merasuah ahli-ahli parlimen tersebut dengan jumlah sogokan yang besar. Entah dari sumber haram mana si Anwar mendapatkan wang yang sebegitu banyak.

Perbuatan membeli ahli parlimen seperti membeli ikan busuk di pasar murah boleh diibaratkan sebagai 'jalan belakang' kerana membelakangkan demokrasi dan rakyat yang telah mengundi ahli parlimen tersebut. Tetapi Anwar tentulah tidak peduli dengan apa yang akan berlaku keranan dia bercita-cita mahu menjadi Perdanan Menteri. Tambahan pula DAP dan PAS sanggup menjadi barua dan pak turut kepada cita-citanya itu.

Banyak yang boleh diistilahkan kepada 'jalan belakang' demi mencapai impian Anwar. Pertamanya, membeli ahli parlimen BN. Kedua, membuat pelbagai fitnah sama ada melalui dirinya sendiri atau barua peliharaannya. Ketiga, buat rusuhan yang dianggotai askar yang tidak berakal. Keempat, buat provokasi kepada pemimpin negara dan rakyat Malaysia.

Sebenarnya banyak lagi yang boleh dkatakan sebagai 'jalan belakang' yang digunakan Anwar untuk mencapai cita-citanya. Ini termasuklahmendapatkan bantuan kuasa luar seperti Amerika dan Israel untuk mencapai cita-cita dan memperolehi dana yang besar.


Kesimpulannya :-
Anwar Ibrahim memang suka 'Jalan Belakang'

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Followers

Parti Islam Se-Malaysia

Parti Islam Se-Malaysia

Islam Teras Perjuangan

Islam Teras Perjuangan

  ©Template by Dicas Blogger.