"Dan sungguh Allah telah menurunkan kepada kamu di dalam Al-Quran bahawa apabila kamu mendengar ayat-ayat Allah diingkari dan diperolok-olokkan (oleh orang-orang kafir), maka janganlah kamu duduk beserta mereka, sehingga mereka memasuki pembicaraan yang lain. Kerana sesungguhnya (kalau kamu berbuat demikian), tentulah kamu serupa dengan mereka. Sesungguhnya Allah akan mengumpulkan orang-orang munafik dan orang-orang kafir di dalam jahannam." [Surah an Nisaa’: 140]

Isnin, April 07, 2008

Anwar Ibrahim Big Boss Pakatan Rakyat?

Entah apa nak jadi kepada PAS bila sanggup tunduk kepada Anwar Ibrahim sahabat Yahudi tu. Kalau sekadar untuk menumpang kebolehan Anwar yang handal memfitnah, menipu dan samseng tu, tak ada gunanya. Sebenarnya PAS lebih diyakini kerana dasarnya menjurus ke arah kebaikan dan kesempurnaan ummah.

Namun saya kesal bila melihat Presiden PAS seperti tunduk kepada Anwar. Mungkin Tuan Guru Haji Haji menjadikan Anwar sebagai idola sanjungannya sehingga tidak mapu berfikir dengan betul. Begitu juga ramai pemimpin PAS yang mula lembik dan tunduk kepada Anwar, PKR dan DAP. Apa yang kita lihat kini Anwar yang paling kuat dan berkuasa dalam Pakatan Rakyat.

Cita-cita Anwar adalah untuk berkuasa di Malaysia. Namun dia sedar bahawa PKR tidak begitu kuat untuk membawanya menggapai impiannya. Oleh itu Anwar menggabungkan parti pembangkang untuk membentuk kuasa baru di Malaysia. Kemudian membuat huru-hara, fitnah dan penipuan besa kepada rakyat agar membenci kerajaan. Hasilnya pakatan pembangkang berjaya menawan banyak kerusi DUN dan Parlimen.

Anwar bijak memanipulasi keadaan dan menipu para pemimpin PAS dan DAP. PAS dan DAP terlalu memandang kepada kerusi DUN dan mahu bertanding di situ. Anwar rela hati melepaskannya dan meminta agar PKR mendapat peluang untuk kerusi Parlimen. Ya, banyak kerusi Parlimen yang akhirnya diberikan kepada PKR.

Kalaulah Pakatan Rakyat yang menguasai parlimen selepas PRU-12 baru-baru ini, siapakah yang akan jadi PM? Tentulah dari PKR. Sedangkan PAS banyak memegang kerusi malah menguasai 2 buah negeri tetapi tidak mampu menandingi jumlah kerusi Parlimen yang dimenangi oleh PKR. Maka PKR yang akhirnya menjadi ketua pembangkang. Lim Kit Siang dan Haji Hadi cuma menurut sahaja.

Anwar mungkin boleh jadi ketua kepada Pakatan Rakyat tetapi Anwar tidak mampu membuat keputusan ekonomi. Lihatlah semasa dia jadi Menteri Kewangan dulu. Mujurlah ekonomi kita sempat diselamatkan oleh PM pada masa itu. Jika nak diharapkan pada Anwar tentulah yuran universiti naik berlipat ganda, kadar faedah bank pun melambung tinggi dan ekonomi kita dikuasai oleh sahabat baik anwar iaitu Amerika.

Sebenarnya PAS boleh lebih berkuasa kerana rakyat lebih yakin kepada PAS. Namun malangnya kerana pemimpin PAS pula yang tunduk kepada orang lain. Mengapa kita tidak berdiri sendiri? Jika nak jadi pemimpin, bukan Anwar yang tentukan tetapi diri kita sendiri dengan sokongan rakyat.

Saya amat berharap agar PAS menjadi lebih kuat dari sekarang tanpa diacu atau dikawal oleh orang lain yang bukan dari golongan kita sendiri. Kita adalah Parti Islam Se-Malaysia. Islam adalah teras kita maka tak perlulah kita ikut perancangan kapitalis.

Kita bina Negara Islam, ekonomi Islam, cara hidup Islam, undang-undang Islam, dan semuanya Islam!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Followers

Parti Islam Se-Malaysia

Parti Islam Se-Malaysia

Islam Teras Perjuangan

Islam Teras Perjuangan

  ©Template by Dicas Blogger.