"Dan sungguh Allah telah menurunkan kepada kamu di dalam Al-Quran bahawa apabila kamu mendengar ayat-ayat Allah diingkari dan diperolok-olokkan (oleh orang-orang kafir), maka janganlah kamu duduk beserta mereka, sehingga mereka memasuki pembicaraan yang lain. Kerana sesungguhnya (kalau kamu berbuat demikian), tentulah kamu serupa dengan mereka. Sesungguhnya Allah akan mengumpulkan orang-orang munafik dan orang-orang kafir di dalam jahannam." [Surah an Nisaa’: 140]

Sabtu, November 15, 2008

Penternak Babi Makin Samseng!

Kepala Babi Digantung Di Pintu Pagar...

"Kafir makin kurang ajar!"

Spontan kata-kata tu terkeluar dari mulut aku bila menonton berita Buletin Utama TV3 malam tadi. Aku jadi hilang sabar melihat tindakan pihak tertentu yang sengaja mencabar kesabaran orang Melayu. Sebelum ini kes buang kepala babi dan perut babi di Pantai Peranginan Pengkalan Balak, sekarang mereka sangkut pula kepala babi di pintu pagar Setiausaha Pemantau Penternakan Babi...

Adakah puak-puak kafir nak tunjuk samseng kerana rasa dah semakin kuat di Malaysia ni? Ahli Parlimen mereka dah semakin ramai yang sanggup membela mereka. Selama ini mereka dah beri duit yang banyak kepada parti kafir tu.

Tindakan ini akan mengundang perbalahan kaum terutama bila melihat orang kampung tersebut benar-benar rasa marah dan tercabar. Aku jangkakan akan ada tindakan daripada orang kampung tersebut terhadap penternak babi berhampiran. Dan kemudiannya pula mungkin penternak babi akan menghantar samseng untuk merusuh di kampung tersebut.

Situasi Malaysia sekarang sudah hampir terheret ke arah perbalahan kaum yang sengaja ditumbulkan oleh pihak tertentu yang mengambil contoh daripada tindakan generasi tua mereka sewaktu peristiwa 13 Mei. Mereka kini makin kuat membuat provokasi terhadap orang Melayu dengan mencabar kesabaran, kedaulatan, hak istimewa, malah agama Islam turut dipersoalkan.

Babi merupakan salah satu perkara haram yang berupa penghinaan kepada orang Islam jika diprovokasikan dengan cara sebegini. Mustahil orang Islam boleh bersabar dengan penghinaan begini.

Adakah puak kafir tu terlalu banyak makan babi sehingga perangai menjadi beratus kali ganda teruk berbanding babi? Jangan kerana kepentingan diri pihak tertentu menyebabkan semua orang yang tak berkaitan turut terlibat sama.

Haramkan saja penternakan babi di Malaysia ni!!!

Bukan kepala babi ni yang digantung. Aku tak tergamak nak letak gambar betul...

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Followers

Parti Islam Se-Malaysia

Parti Islam Se-Malaysia

Islam Teras Perjuangan

Islam Teras Perjuangan

  ©Template by Dicas Blogger.