"Dan sungguh Allah telah menurunkan kepada kamu di dalam Al-Quran bahawa apabila kamu mendengar ayat-ayat Allah diingkari dan diperolok-olokkan (oleh orang-orang kafir), maka janganlah kamu duduk beserta mereka, sehingga mereka memasuki pembicaraan yang lain. Kerana sesungguhnya (kalau kamu berbuat demikian), tentulah kamu serupa dengan mereka. Sesungguhnya Allah akan mengumpulkan orang-orang munafik dan orang-orang kafir di dalam jahannam." [Surah an Nisaa’: 140]

Ahad, November 09, 2008

Obama Lagi...

Mstar Online - Sabtu November 8, 2008

Gesa senjata nuklear dihalang, Obama hadapi kecaman sulung Iran

CHICAGO: Barack Obama yang mencatatkan kemenangan bersejarah sebagai Presiden Amerika Syarikat (AS) Selasa lalu, semalam berkata bahawa usaha antarabangsa adalah perlu bagi menghalang Iran daripada membangunkan senjata nuklear.

Bagaimana beberapa jam selepas kenyataan itu dikeluarkan, Speaker Parlimen Iran, Ali Larijani mengecam pendirian Obama.

"Ini menggambarkan kesinambungan dasar yang salah, yang sama seperti pada masa lalu," kata Ali ketika mengulas kenyataan Obama itu, di Teheran hari ini.

"Jika Amerika Syarikat mahu mengubah pendiriannya yang berkaitan dengan rantau ini ia harus menghantar isyarat-isyarat baik,' katanya.

Bercakap pada sidang akhbar 20 minit di sebuah hotel di sini semalam, Obama berkata:

"Pembangunan senjata nuklear Iran, saya percaya sesuatu yang tidak boleh diterima."

"Iran menyokong pertubuhan pengganas, yang saya merasakan sesuatu yang perlu dihentikan," katanya.

Obama muncul Presiden AS yang ke-44 dengan menewaskan John McCain pada pemilihan Selasa lalu.

Kemenangan itu diharap oleh masyarakat dunia dan dipercayai akan membawa perubahan dalam dasar luar AS.

Obama memberitahu, beliau akan meneliti surat ucapan tahniah yang dihantar oleh Presiden Iran Mahmoud Ahmadinejad dan akan menjawab sewajarnya.

Dalam suratnya kepada Obama, Mahmoud selain mengucapkan tahniah beliau juga menggesa Presiden yang baru itu supaya mengamalkan perubahan "fundamental dan adil" dalam dasar luar AS di rantau tersebut.

"Saya mengucapkan tahniah atas kejayaan menawan undi majoriti... saya berharap anda akan mengutamakan kepentingan awam yang sebenar dan keadilan untuk mengakhiri permintaan tidak habis-habis sebuah minoriti yang hanya mementingkan diri sendiri," kata beliau dipetik IRNA.

****************

Kepada semua yang mengaku sebagai Obama Mania tu, tak payah la mengharapkan si Obama ni nak buat baik kepada negara Islam. Amerika akan tetap menjadi Amerika. Amerika fobia kepada kebangkitan Islam. Amerika cuma akan buat apa-apa yang menguntungkan dia sahaja...

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Followers

Parti Islam Se-Malaysia

Parti Islam Se-Malaysia

Islam Teras Perjuangan

Islam Teras Perjuangan

  ©Template by Dicas Blogger.