"Dan sungguh Allah telah menurunkan kepada kamu di dalam Al-Quran bahawa apabila kamu mendengar ayat-ayat Allah diingkari dan diperolok-olokkan (oleh orang-orang kafir), maka janganlah kamu duduk beserta mereka, sehingga mereka memasuki pembicaraan yang lain. Kerana sesungguhnya (kalau kamu berbuat demikian), tentulah kamu serupa dengan mereka. Sesungguhnya Allah akan mengumpulkan orang-orang munafik dan orang-orang kafir di dalam jahannam." [Surah an Nisaa’: 140]

Selasa, November 18, 2008

Bravo, Ustaz Azizan...


"Mereka (pemimpin PKR dan DAP) bukan bos saya, bos saya hanya Pas Pusat dan saya hanya akan mendengar arahan daripada pemimpin Pas."

"Kenapa Azmin (Azmin Ali,Naib Presiden PKR) menyibuk? Sedangkan saya tidak pernah mencampuri urusan dalaman negeri Selangor atau Pulau Pinang walaupun ada antara dasar yang mereka putuskan itu menguris hati orang Islam dan Melayu,"

-Ustaz Azizan Abdul Razak, MB Kedah

PKR dan DAP tiada hak untuk mencampuri segala urusan yang dibuat oleh kerajaan negeri yang diperintah oleh parti yang bukan parti mereka walaupun sama-sama di bawah Pakatan Rakyat.

Kalau DAP yang persoalkan kouta 50% untuk kaum Melayu, aku mungkin boleh faham sebabnya. Tapi kalau Azmin Ali yang mempersoalkannya, aku memang tak boleh terima. Jika nak memperjuangkan kesamarataan untuk rakyat sekalipun, jangan gadai kepentingan Melayu. Islam adalah bersaudara. Tapi kalau saudara seagama pun nak gigit kita, kita patut karate tengkuk dia!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Followers

Parti Islam Se-Malaysia

Parti Islam Se-Malaysia

Islam Teras Perjuangan

Islam Teras Perjuangan

  ©Template by Dicas Blogger.