"Dan sungguh Allah telah menurunkan kepada kamu di dalam Al-Quran bahawa apabila kamu mendengar ayat-ayat Allah diingkari dan diperolok-olokkan (oleh orang-orang kafir), maka janganlah kamu duduk beserta mereka, sehingga mereka memasuki pembicaraan yang lain. Kerana sesungguhnya (kalau kamu berbuat demikian), tentulah kamu serupa dengan mereka. Sesungguhnya Allah akan mengumpulkan orang-orang munafik dan orang-orang kafir di dalam jahannam." [Surah an Nisaa’: 140]

Rabu, Ogos 27, 2008

PAS Lebih Sesuai Jadi PM

"Mereka boleh bersuara tetapi pemimpin atasan yang akan buat keputusan."

Begitulah lebih kurang kata-kata seorang pemimpin besar kita sewaktu muktamar PAS di Perak baru-baru ini. Ia merujuk kepada bantahan sebilangan pemimpin bawahan terhadap sikap taksub terhadap Anwar Ibrahim dan juga isu kerjasama dalam Pakatan Rakyat.

Jawapan pemimpin besar itu kedengarannya angkuh. Jika beliau kagum dan taksub kepada Anwar Ibrahim, janganlah korbankan perjuangan parti. Jangan heret sama orang lain dalan ketaksubannya itu.

Saya menyokong kehendak sebilangan pemimpin yang mahu PAS ketepikan Anwar Ibrahim sebagai PM (jika dapat bentuk kerajaan pada 16 September) dan menaikkan pemimpin PAS sebagai calon utama PM.

Biarlah pemimpin PAS yang mahu diangkat sebagai PM itu boleh menjadi contoh yang baik kepada seluruh rakyat Malaysia serta mampu mempertahankan agama Islam dan bangsa Melayu. Bukan pilih pemimpin yang angkuh, suka buat fatwa sesuka hati, suka bermusuh, dan ajar anak jadi samseng atau perusuh.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Followers

Parti Islam Se-Malaysia

Parti Islam Se-Malaysia

Islam Teras Perjuangan

Islam Teras Perjuangan

  ©Template by Dicas Blogger.