"Dan sungguh Allah telah menurunkan kepada kamu di dalam Al-Quran bahawa apabila kamu mendengar ayat-ayat Allah diingkari dan diperolok-olokkan (oleh orang-orang kafir), maka janganlah kamu duduk beserta mereka, sehingga mereka memasuki pembicaraan yang lain. Kerana sesungguhnya (kalau kamu berbuat demikian), tentulah kamu serupa dengan mereka. Sesungguhnya Allah akan mengumpulkan orang-orang munafik dan orang-orang kafir di dalam jahannam." [Surah an Nisaa’: 140]

Selasa, Mac 31, 2009

Logo BPN

Mengenai logo BPN yang saya gunakan seperti berikut :


Sebenarnya saya buat logo tersebut hanya untuk suka-suka. Selepas chat dengan Panglima Perang Cyber di YM di mana beliau meminta saya meletakkan slogan 'Satu Suara, Satu Arah, Satu Akidah' di bawah logo BPN, saya mula membuka Adobe Photoshop dan cuba-cuba membuat logo BPN untuk blog saya.

Tak sangka pula Panglima Perang Cyber menjadikan logo 'main-main' saya ini sebagai logo ahli. Segannya bukan kepalang. Saya bukanlah pakar grafik, sedangkan ramai bloggers yang lain yang mungkin lebih pakar.

Memandangkan ada sebilangan ahli yang menghadapi masalah untuk menyesuaikan logo tersebut dengan template blog masing-masing, oleh itu saya sediakan satu lagi logo yang sesuai digunakan di mana-mana template.

Sila gunakan logo di bawah untuk disesuaikan dengan sebarang jenis warna latar belakang. Telah dibuat format png yang mana saiznya lebih besar berbanding format jpg.


Selepas beberapa lama menggunakan logo tersebut dan mula bosan dengan tulisannya yang tak berapa cantik, saya mula beralih kepada flash.

Hanya 2 warna latarbelakang iaitu hitam dan putih. Contohnya saya letakkan di sebelah kiri atas blog dan di bahagian bawah blog ini.

Anda nilaikan sendiri. Tak cantik tapi rasanya kelihatan kemas.



Logo flash latarbelakang hitam





Logo flash latarbelakang putih






Sila komen...

10 comments:

Taminsari 31 Mac 2009 pada 1:22 PG  

Salam PasMuda..

Menarik dan tertarik! Saya akan tukarkan logo yang baru ini ke blog saya. Terima kasih.

Salam perjuangan

blogresipi.com 31 Mac 2009 pada 2:03 PG  

Salam,
Cantik sangat. Tahniah!

www.permatangpauh2u.com

PemudaGagasan 31 Mac 2009 pada 3:59 PG  

Salamz...

Kecantikan itu subjektif.

Namun melihat logo versi flash tersebut pada jam hampir 4 pagi dalam keadaan mengantuk... memeningkan kepala saya

hahahaha

Panglima Perang Cyber 31 Mac 2009 pada 7:18 PG  

sangat cantik ! saya akan tanyakan sahabat sahabat dan rasanya mereka pasti akan suka dengan logo yang flash ini.

terima kasih banyak banyak atas sumbangan idea dan kreativiti tuan untuk menghasilkan logo tersebut.

moga Allah ganjari sebaik3 ganjaran.

tq

PasMuda 31 Mac 2009 pada 7:27 PG  

Jika nak gunakan logo flash ini, rasanya saya boleh berikan html code kpd pang5 perang utk diberikan kpd ahli yang sah.

Amz CamPro 31 Mac 2009 pada 12:14 PTG  

salam
mcm mana nak pilih yg flash?
xleh copy flash tu kan?

Tanpa Nama,  31 Mac 2009 pada 8:01 PTG  

SALAM BRO
WOW!!..VERY2 NICE INDEED!! NO QUESTION ABOUT IT BRO!!!

I SAY..Y NOT WE USE IT!..SO LIVELY!! HEHEHE..KIPIDAP BRO!!

PasMuda 31 Mac 2009 pada 8:58 PTG  

Kita tunggu respon drp pang5. Kalau dia kata blh pakai, kita pun pakai la. Code akan diberikan kpd pang5...

Panglima Perang Cyber 1 April 2009 pada 11:38 PG  

saya dah umumkan dan bagitau perkara ini..

kita bagi kpd yang betul2 full commited kpd bpn dgn buat syarat3 yg kita kehendaki..

that's all

tq bro..

AriffSMB 1 April 2009 pada 5:36 PTG  

Sempoi la logo ni...Saya setuju sangat kalau kita jadikan logo ni sebagai logo rasmi BPN...Cayalah PASMuda

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Followers

Parti Islam Se-Malaysia

Parti Islam Se-Malaysia

Islam Teras Perjuangan

Islam Teras Perjuangan

  ©Template by Dicas Blogger.