"Dan sungguh Allah telah menurunkan kepada kamu di dalam Al-Quran bahawa apabila kamu mendengar ayat-ayat Allah diingkari dan diperolok-olokkan (oleh orang-orang kafir), maka janganlah kamu duduk beserta mereka, sehingga mereka memasuki pembicaraan yang lain. Kerana sesungguhnya (kalau kamu berbuat demikian), tentulah kamu serupa dengan mereka. Sesungguhnya Allah akan mengumpulkan orang-orang munafik dan orang-orang kafir di dalam jahannam." [Surah an Nisaa’: 140]

Jumaat, Disember 26, 2008

Lagi Blog Hina Islam...

Sejak kebelakangan ini beberapa blog bukan Islam secara terang-terangan memperlekehkan agama Islam dan mempersoalkan hak keistimewaan bangsa Melayu. Namun kesungguhan dan keazaman para Bloggers Pembela Negara dalam menangani isu ini amat membanggakan.



Kini timbul pula isu baru di http://adibahahmad.blogspot.com. Blog ini menyiarkan gambar yang menghina Junjungan Besar Nabi Muhammad saw. Dan seperti biasa para bloggers BPN pantas menyiarkan dan memaklumkan kepada rakan-rakan dan pembaca berkenaan hal ini.

Setelah meneliti blog tersebut, saya telah merasakan bahawa blog tersebut dibuat oleh seseorang yang berbangsa Cina berdasarkan penggunaan dan ragam ayat. Manakala gambar yang digunakan pula pastinya gambar yang diperolehi secara bebas dari internet. Berpandukan nombor telefon yang disertakan, ada di kalangan bloggers BPN yang cuba menghubunginya tetapi nombor tersebut tidak dapat dihubungi.

Mustahillah perempuan tersebut sanggup meletakkan gambarnya jika dia menghina Rasullullah saw kerana dia akan berhadapan dengan masalah besar.

Kita hanya akan mengetahui kebenarannya jika perempuan tersebut tampil membuat kenyataan. Buat masa ini kita hanya boleh mengandaikan bahawa terdapat pihak yang sengaja mahu mencabar agama Islam. Maka datanglah tanggungjawab kita untuk mempertahankan kesucian Islam dari dicemari si kafir harbi.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

Followers

Parti Islam Se-Malaysia

Parti Islam Se-Malaysia

Islam Teras Perjuangan

Islam Teras Perjuangan

  ©Template by Dicas Blogger.